22 Haziran 2010 Salı

MAYRA 2010 4. gün: Kurşunlu

Sağanak yağmurlar ile geçen bir gecenin güneşli sabahında uyandık. Bir gün öncesinin sıkıntılı havası gitmişti. Saat 8:45 de bir midibüs ile Zeytinbağı'nın 5 km Doğusundaki Kumyaka (Eski adı : Siği) köyünde bulunan Falez Cafe'ye kahvaltıya gittik. Köyü tepeden gören bu yerde mükellef bir kahvaltı yapıp limana geri döndük.

Mayra 2010 ekibi Falez Cafe'de toplu halde.

Saat 11:00 da ise bundan sonraki etabımız olan Kurşunlu'ya gitmek için yola koyulduk. Mesafe yaklaşık 24 deniz mili. Hava yaklaşan gündönümü kayıtlı fırtınasına hazırlık yapar gibi bulutlandı ve Batıdan gelen yağmur ve rüzgar bizi tam Kurşunlu limanının girişinde yakaladı. Limanda Mat yatı demirde kalmayı tercih etti. Diğerleri baştan demir kıçtan bağlandılar veya bir balıkçıya yanaştılar ama liman içinde yağmurun ve rüzgarın verdiği eziyetunutulmazdı. Herkes kendini emniyete aldıktan sonra ise hem rüzgar hem de yağmur dindi ve tam sükuna kavuştuk. Hava şartlarını göz önüne alarak yapmayı planladığımız ayı barınağı gezisini iptal edip akşam yemeğine de erken, 19:30 da gitmeye karar verdik.

Kurşunlu köyü genel görünüş.

Mayra yatları Kurşunlu limanında.

Mükellef bir akşam yemeğinden sonra Kuzeyimizde çakan şimşekleri izleyerek teknelerimize döndük. Gece sakin geçti.
Kurşunlu Poyraz restoran, Mayra için donanmış.