20 Haziran 2010 Pazar

MAYRA 2010 2.ve 3. gün: Zeytinbağı

2. Gün
İyi izlenimler ile 20 Haziran Pazar günü saat9:00 da terkettiğimiz Yalova Setur Marina'dan Batıya doğru seyrimize başladık. Hedefimiz 35,1 DM mesafedeki Zeytinbağı limanı. Cumartesi gününü andıran sakin bir havada hızlı bir motor seyri ile saat 15:00 sularında Zeytinbağ limanına bağlanmaya başladık. PEARL ve ASİ yatları dışında 8 yat Bursa Yelken Kulübü mensubu arkadaşlarımızın da yardımları ile kolayca bağlandı.

Mat ve ralli yatları Zeytinbağı limanında.

Ralli yatları ve Zeytinbağı.

Mayra 2010 yatları.

Bağlandıktan sonra saat 18:30 da eski adı Trilye olan beldenin yeni restore edilerek kültür merkezine dönüştürülmüş bir kilisesinde belediye başkanı Ali Turan ile buluştuk. Sonrasında Bursa Yelken Kulübü Başkanı Dr. Sürel Solakozlu ralli katılanlarına geçenlerde vefat eden duayen yelkenci Dr. Süleyman Dirvana'nın hayatından kesitler veren bir sunum yaptı.

Ali Gündüz, Dr. Sürel Solakozlu ve Zeytinbağ Belediye Başkanı Ali Turan.

BYK sunumu.

Sonrasında ralli katılanları ve Bursa Yelken Kulübü mensupları hep beraber limanın yakınındaki Çağdaş kafede kurulan sofrada BYK ve Esen Mepa'nın hazırladığı leziz köfteler eşliğinde unutulmaz koyu sohbetler içeren bir akşam yemeği yedik.

BYK ve Mayra 2010 gurubu Çağdaş Cafe'de.

3. Gün:
Zeytinbağı limanında geçirdiğimiz ikinci günde saat 10:00 da rıhrımda toplanarak bizi Uludağ Sarıalana götürecek olan otobüsümüze bindik ve yaklaşık iki saat sonra Uludağ teleferiğinin ulaşım noktası olan Sarıalan'a ulaştık. Burada kendin pişir kendin ye işinde nam salmış Palabıyık Cemal lokantasında güneşli ama serin bir havada iyice duman altı olarak pişirdiğimiz etleri afiyetle yerken civardaki arap ziyaretçiler dikkatimizi çekti.

Mat ve Armaya yatı ekipleri.

Kle ve Frezya ekipleri.

Chester ve Ayça ekipleri.

Esperanza ve Kaytaz ekipleri.

Saat 14:30 da Sarıalanı terk ederek dağdan inmeye başladık. Bursa Çekirgeye yakın İnkaya mevkiindeki yaşlı çınarı görmek için bir ara verdik. Yaşlı çınar bütün gurubun ilgisini çekti.

İnkaya çınarı kitabesi.

Mayra ekibi yaşlı ve devasa çınarı incelerken.

Bundan sonra bir alışveriş merkezinde bir saatlik bir mola verildi ve Zeytinbağ limanında sakin yatan teknelerimize saat 18:00 gibi ulaştık. Hemen sonrasında rallinin eksik iki yatı PEARL ve ASİ limana girip bağlandılar. Böylece rallimiz 10 yata ve 34 yatçıya ulaşmış oldu. Akşam serbest.